Dovanų idėjos vaikams: 5 lavinantys kompiuteriniai žaidimai


Age of Empires, Crayon Physics, Minecraft, Carmen Sandiego ir Overcooked yra ne tik smagūs, bet ir mokantys istorijos, lyderystės, fizikos, strateginio mąstymo

Šiuolaikiniai vaikai daugiau ar mažiau laisvo laiko praleidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus. Kalėdinės dovanos yra galimybė padėti jiems atrasti tokius žaidimus, kurie yra ne tik smagūs, bet ir naudingi.

Vaikų programavimo akademijos „CodeAcademy Kids“ vadovės Aurelijos Makselytės teigimu, kompiuteriniai žaidimai gali suteikti žinių bei padėti ugdyti svarbias asmenines savybes.

„Žaidimas vaikams yra paprastas būdas mokytis ir kartu linksmintis. Juose naudojamos ryškios vizualinės priemonės, smalsumą keliančios užduotys, paskatinimai, išmatuojami rezultatai ir aiškūs tikslai padeda lengviau įsisavinti informaciją, o virtuali erdvė suteikia galimybę neribotai kurti, eksperimentuoti ir klysti“, – sako A. Makselytė.

„CodeAcademy Kids“ atrinko penkis geriausiai vertinamus žaidimus, kurie moko istorijos, fizikos mokslų, lyderystės, strateginio mąstymo ir kitų reikalingų įgūdžių.

 

Age of Empires

„Age of Empires“ yra istorinės tematikos realaus laiko, „Microsoft“ sukurtas ir vienas žymiausių visų laikų strateginis žaidimas, padedantis gilinti istorijos žinias bei lavinti strateginį mąstymą. Jis labiausiai patiks istorija besidomintiems vaikams bei paaugliams.

Skirtingos „Age of Empires“ serijos nukelia žaidėjus į reikšmingiausius įvykius Europoje, Afrikoje, Azijoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje įvairiais istoriniais laikotarpiais, supažindindamos su svarbiausiomis tų laikų istorinėmis asmenybėmis.

Kiekvienai tautai žaidime suteikiamos unikalios savybės pagal istorinius faktus apie jas. Viena iš civilizacijų, kurias valdyti gali žaidėjai, šiemet pristatytoje atnaujintoje žaidimo versijoje „Age of Empires II: Definitive Edition“ yra lietuviai. 

 

Crayon Physics

Iš pažiūros, „Crayon Physics“ yra paprastas, daug pastangų nereikalaujantis žaidimas, tačiau norint jį įvaldyti, reikia įgyti fizikos žinių. Jame žaidėjai turi nukreipti kamuolį tam tikra kryptimi vadovaudamiesi fizikos dėsniais ir piešdami objektus. 

Nupiešti objektai veikia kamuolį pagal fizikos dėsnius, taip mokant vaikus apie judėjimą, energiją ir traukos jėgą. Pavyzdžiui, nupiešus laiptą, kamuolys nuo jo krenta tikroviškai, priklausomai nuo laipto aukščio ir pakrypimo.

Kiekvienam lygiui pereiti nėra nustatytų konkrečių veiksmų, todėl vaikai gali eksperimentuoti ir pasitelkti kūrybiškumą.

Žaidimas turi kelias skirtingas versijas, tad sau tinkamą atrasti gali kiekvienas, nepriklausomai nuo amžiaus.

 

Minecraft

Minecraft“ yra vienas žinomiausių pasaulyje, 3D kompiuterinis žaidimas, kuriame, panašiai kaip „Lego“, žaidėjai gali kurti ir statyti įvairiose virtualiose aplinkose. Statymo procesas reikalauja apsirūpinimo žaliavomis, įrankiais, priešininkų ir kitų iššūkių įveikimo.

Žaidimas neturi taisyklių ir suteikia vaikams visišką kūrybinę laisvę. Galimybė statyti savo pasaulį yra viena iš pagrindinių vaikų įvardijamų priežasčių, kodėl žaidimas yra toks įdomus ir mėgiamas.

Žaidimas keliese padedant vieni kitiems gali būti gera proga mokytis komandinio darbo.

Dėl šių savybių ir problemų sprendimo, matematikos bei analitikos įgūdžių lavinimo, kai kuriose šalyse „Minecraft“ yra naudojamas mokyklose. 2016 metais „Microsoft“ netgi išleido specialiai mokytojams skirtą versiją „Minecraft: Education Edition“.

 

Carmen Sandiego

Carmen Sandiego“ yra mokomieji detektyviniai žaidimai, sukurti pradinių ir jaunesniems vidurinių mokyklų moksleiviams. Žaidimo esmė yra sekti piktadarę Sandiego per visą pasaulį. 

Nuo pat aštuoniasdešimtųjų, Carmen Sandiego“ sėkmingai įtraukia vaikus į geografijos, istorijos, teksto suvokimo, problemų sprendimo ir matematikos mokymąsi. Pavyzdžiui, vaikams per ribotą laiką gali tekti išspręsti kelias lygtis, kad patektų į sekantį lygį. 

Lietuvos moksleiviams šis žaidimas yra būdas gilinti anglų kalbos žinias, nes žaidimas nėra išverstas į lietuvių kalbą.

 

Overcooked

Overcooked“ yra žaidimas, galintis supažindinti vaikus su bendradarbiavimo ir lyderystės galimybėmis bei iššūkiais. 

Žaidėjai turi paruošti įvairių kultūrų patiekalus netradicinėse vietose įrengtose virtuvėse, tokiose kaip oro balionas, plaustas, magijos mokykla ar net kita planeta. Kiekviena iš jų turi savų problemų, kurias virtuvės šefas turi spręsti pasitelkdamas savo komandą. 

Greitas ir tikslus koordinavimas padaro šį žaidimą sudėtingu net suaugusiems, todėl jo žaidimas gali būti šeimos pramoga. Vaikams tai yra smagus būdas mokytis kantrybės ir kruopštumo.

Pasak A. Makselytės, šie penki žaidimai gali padėti vaikams naudingiau leisti laiką prie kompiuterio.

„Kalėdinės dovanos paieškos yra gera proga įsigilinti į tai, kas vaikui patinka, kas jį domina, kuriose srityse jam reikėtų tobulėti. Daugumai vaikų patinka kompiuteriniai žaidimai, todėl apgalvotas jų dovanojimas yra vaiko įgūdžių lavinimas jiems patraukliu būdu.”